Čeští motoristé nejvíce pojišťují škodovky
2.listopad 2012
Společnost Generali PPF Holding zkoumala zvyky evropských řidičů. Zjistila, že si čeští motoristé pojišťují převázně vozy Škoda v šedé metalíze. Průměrné stáří pojištěných vozů je prý dvanáct let.
Pojištění vozidel: připojištění čelního skla je jedním z nejrozšířenějších připojištění k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění. Můžete si zvolit připojištění s limitem od 5000 kč až po 50000 Kč. Některé pojišťovny vyžadují spoluúčast, jiné zas pojišťují např. všechna skla na vozidle.
V ostatních zemích vede suverénně Volkswagen, na dalších místech jsou pak Opel, Fiat a Ford. Povinné ručení na auto značky Škoda si v Česku u České pojišťovny a Generali sjednalo 38 procent všech řidičů, havarijní pojistku dokonce 42 procent. Se stejnou značkou pak nejvíce lidí také hlásí většinu škod. Oblíbená je Škoda ještě u Slováků (22 procent).
Pokud jde o barvy, mezi českými řidiči jednoznačně vede šedá metalíza. Tyto vozy vlastní 12 procent motoristů, kteří mají sjednané povinné ručení, u havarijního pojištění je to dokonce 18 procent. Češi tak v podstatě následují evropský trend, v Maďarsku si pořizuje šedostříbrná auta dokonce 27 procent řidičů.
Stáří aut, u kterých si klienti pojišťoven Generali PPF Holdingu sjednali povinné ručení se pohybuje v rozmezí od 8 do 16 let. Slovinci si nejčastěji pojišťují pouze auta do 8 let věku, na druhé straně Bulhaři si pojišťují až 16 let stará auta. Průměrné stáří auta v České republice je podle statistik pojišťovaných aut u pojišťoven GPH 12,2 roku.
U povinného ručení jsou pojišťovaná auta nejčastěji kolem 14 let věku, u havarijního pojištění je situace zcela jiná. Havarijně si lidé pojišťují auta maximálně šest let stará. Havarijní připojištění využívá ve většině zemí jen menšina obyvatel. V České republice je jen 25 procent řidičů, kteří si k povinnému ručení uzavřou zároveň havarijní připojištění, v Chorvatsku to je 20 procent, v Bulharsku pět procent. Úplně opačný extrém jsou Slovinci, kde je poměr povinné ručení s havarijním připojištěním versus pouze povinné ručení padesát na padesát.
U povinného ručení obecně platí, že nejčastěji pojišťovaná auta zároveň nejčastěji hlásí škody. Jednoznačně tak v jednotlivých zemích vede Volkswagen. Druhou značkou nejčastěji hlásící v jednotlivých zemích škody je Ford.
U havarijního pojištění patří mezi nejčastěji pojišťované značky Opel. Škoda se v mezinárodním srovnání značek havarijně pojištěných vozů umístila v zemích střední a východní Evropy na druhém místě a na stejném místě se umístila i v počtu hlášených škod.