V ČR jezdí osm tisíc policejních aut bez havarijního pojištění
2.říjen 2012
V České republice jezdí osm tisíc policejních aut bez havarijního pojištění. Policisté se tak alespoň připojišťují, aby nemuseli platit škodu ze svého.
Policie spočítala, na kolik by ji pojistka přišla, a jak moc by ji využívala. Z těchto údají vyplývá, že by pojistka byla při takových cenách velice nerentabilní, využila by se totiž v naprostém minimu případů. Bez pojistky nejsou jen služební octavie, ale i dálniční passaty nebo vládní limuzíny za několik milionů. Policisté si proto často zřizují pojištění proti odpovědnosti za škodu, lidově "pojistku proti blbosti".
Pojištění vozidel: připojištění čelního skla je jedním z nejrozšířenějších připojištění k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění. Můžete si zvolit připojištění s limitem od 5000 kč až po 50000 Kč. Některé pojišťovny vyžadují spoluúčast, jiné zas pojišťují např. všechna skla na vozidle.
Tatáž situace je i u řidičů kamionů, taxikářů. To, že jezdí s majáky, nic nemění. Stejné je to u záchranářů nebo hasičů. Příslušníci sboru navíc mají díky Nezávislému odborovému svazu policie sjednány výhodnější tarify. Chybějící havarijní pojištění nicméně neznamená, že by policisté automaticky platili každou škodu, která se na služebním autě stane. Stejně jako u běžných řidičů nehody vyšetřuje dopravní policie, která určí, kdo je viníkem.
V případě, že nehodu skutečně způsobil policista, zabývá se jí škodní komise. "Záleží na okolnostech, za nichž ke konkrétní dopravní nehodě došlo. Odkazovat se tak mohou například na důležitý zájem služby, třeba honička nebo ochrana života.
Komise musí rozhodnout, jak velkou část škody příslušník zaplatí, maximálně však může požadovat čtyřnásobek platu. Na druhou stranu v případě, že se prokáže už zmíněný důležitý zájem, může policistu povinnosti platit zbavit.